Cóż, menstruacja często nie ma w sobie blasku

Przyznasz, że miesiączka w normalnym życiu wygląda zupełnie inaczej niż w reklamie?
Pierwsze reklamy produktów menstruacyjnych przedstawiały okres w sposób mizoginistyczny, miesiączka była czymś, co trzeba ukrywać i wygładzać (niebieska krew w reklamach) oraz czymś brudnym (pomyśl o sposobie nazywania świata około menstruacyjnego – środki higieny intymnej).
Minęło od tego czasu kilkadziesiąt lat i nadal hm, nadal nie jest dobrze.

Korporacje co prawda już zaczęły pokazywać jego prawdziwy kolor i sam okres w przekazie jest już czymś wyzwolonym, ale…
Jednak czy nie jest tak, że to wszystko to raczej tylko płytkie przedstawienie tematu, gdzie pomija się cały obraz okresu?
Nie chcę przyczyniać się do narracji że menstruacja nie wpływa na naszą codzienność. Na fali pozytywności menstruacyjnej zapomina się, że często miesiączka nie ma w sobie blasku. Ten płytki aktywizm na fali pozytywności okresowej pozornie udaje, że rozumie okresowe ciało. Reklamy często narzucają konieczność niezmiennej, w porównaniu do innych dni cyklu, sprawności fizycznej oraz do pozytywnego nastawienia niczym z musicalu, tańcząc w białych spodniach oczywiście. Przyznasz, że zupełnie pomijany jest aspekt fizycznych dolegliwości wokół? 😮‍💨
A prawda jest taka, że okres sam w sobie, statystycznie nie dodaje siły i chęci do zabawy. Zgodzisz się, że żaden produkt okresowy nie sprawi, że nabierzesz sił i zmienisz nastawienie…? A może warto po prostu zadbać o siebie w te dni, masz w końcu pozostałe 80% dni cyklu, żeby dawać z siebie 110%.

Przeżyj najbardziej komfortowy okres w życiu

Naprawdę nie ma potrzeby, aby co miesiąc męczyć się z produktami, które nie trzymają się tam, gdzie powinny, wywołują podrażnienia czy nieprzyjemne zapachy, albo w inny sposób sprawiają, że czujesz się niekomfortowo.
Spróbuj bielizny na okres, która będzie przypominać drugą skórę: bez uwierających gumek i szwów, z oddychających materiałów i o dopasowanej dla Ciebie chłonności.

Jeśli natomiast masz za sobą testy bielizny na okres i masz złe wspomnienia: wówczas warto pamiętać, że majtki menstruacyjne poszczególnych marek mogą się od siebie baaardzo różnić, praktycznie wszystkim. I warto spróbować ponownie, z tymi samym majtkami lub innymi.

Konstrukcja, materiał, szwy i pas – każdy szczegół został przemyślany tak, aby zapewnić komfort i pewność, których potrzebujesz podczas okresu. 😌 Wszystkie modele bielizny menstruacyjnej MyOra zostały zaprojektowane z myślą o okresie i przetestowane w jego trakcie, przez wiele osób, wielokrotnie.
Daję Ci przemyślaną konstrukcję, która jest przyjazna dla okresowego ciała: gumki w nogawkach są wszyte do środka, między dwie warstwy materiału. Dzięki takiemu rozwiązaniu majtki mają w nogawkach kryte szwy, które nie gryzą. A jedyny wewnętrzny szew, czyli ten na połączeniu warstwy chłonnej i reszty majtek jest możliwie płaski i nie drapie.
To wszystko w minimalistycznej formie ładnie skrojonych majtek, które absolutnie nie wyglądają jak menstruacyjne pantalony.

Wiem, co robię i żyję tym produktem

Historia pierwszych majtek menstruacyjnych zaczęła się latem, 4 lata temu. Pierwsze majtki menstruacyjne powstały na mojej domowej maszynie z Lidla, w 2019 roku, mam je do dzisiaj.
Chcąc ograniczyć mój wpływ na środowisko, szukałam alternatywy dla kubeczka menstruacyjnego. Próbowałam kilku różnych, ale coś mi w nich nie pasowało.
Zaczęłam rozglądać się za granicą i tak trafiłam na majtki menstruacyjne. W tamtym czasie wszystkie były uszyte z materiałów syntetycznych, a ich wkłady były poliestrowe, co więcej większość z nich była produkowana w Chinach. Wtedy pomyślałam, że sama stworzę nowy, lepszy model.

Od tego czasu przez 3 kolejne lata współtworzyłam markę Skrojone. Odpowiadałam w niej między innymi za produkty menstruacyjne właśnie. Byłyśmy jedną z pierwszych dwóch marek w Polsce, które wprowadziły bieliznę okresową.
Uwierz, to była długa i wyboista droga. Niemniej dała mi duże doświadczenie w projektowaniu i produkcji tego rodzaju bielizny.

O mnie

Nazywam się Agata i od 5 lat staram się opowiadać o tym, jak codzienne wybory zakupowe wpływają na Planetę. Możesz mnie znaleźć na moim kanale na Youtube i na Instagramie.
To ja stworzyłam i aktualnie samodzielnie prowadzę Orę. Wszystkie produkty menstruacyjne, które możecie zamówić w sklepie MyOra były projektowane i testowane w pierwszej kolejności przeze mnie.
Uważam, że każde ciało zasługuje na komfortową menstruację. Mnie taki komfort dały wielorazowe produkty menstruacyjne, między innymi majtki na okres.

Dlaczego marka nazywa się MyOra?

Marka MyOra koncentruje się na zwracaniu uwagi na osobiste potrzeby, komfort i dobrostan ciała podczas menstruacji. Masz już dosyć tego, jak jest przedstawiany okres w reklamach? Ja również, dlatego MyOra prezentuje menstruację w sposób kompleksowy, nie unikając trudnych aspektów comiesięcznego krwawienia.

Ora ma być zwróceniem uwagi na siebie w czasie okresu, na Twoje potrzeby, komfort, wygodę i ciało.

W języku japońskim ora w wiejskim dialekcie oznacza mnie lub ja. Sięgając do popkultury mojej młodości – Goku z Dragon Ball ma tendencję do używania go w odniesieniu do siebie Osu, ora Goku! – Jestem Goku!.
Ora to również sposób na zwrócenie czyjejś uwagi. To krzyk, podobny do „oi!” lub „hey!”.
Czasami pojedyncze ora jest kierowane do kogoś, aby zwrócić mu na coś uwagę: spójrz (na to)!.

Zagłębiając się w kontekst kulturowy ora jest używana w mandze i anime do przedstawiania postaci silnych, zbuntowanych i nieustraszonych. To by się zgadzało z tym, że mi w teście na archetyp marki wyszedł REBEL. Po zrobieniu tego quizu połączyły mi się te wszystkie kropki 🙂

Archetyp marki buntownika to ekspert w tworzeniu naprawdę buntowniczych pomysłów, usług i produktów. Marki o archetypie buntownika odsłaniają to, co nie działa w świecie, a następnie obalają to na swój własny sposób. Zorientowani na działanie, przynoszą świeże perspektywy, nowe spojrzenia i inspirujące zmiany.

jesień 2019

Kilkumiesięczne samodzielne testy chłonności i krojów.

zima 2019

Pierwsza partia majtek menstruacyjnych pod marką Skrojone.

2020 – 2022

Rozwijanie produktów menstruacyjnych pod marką Skrojone.
Powstały różne kroje majtek i bokserki menstruacyjne.

styczeń 2023 – luty 2024

Powstanie marki Ora, testowanie ulepszonych prototypów bielizny menstruacyjnej.

lipiec 2023

Testy pierwszej partii majtek menstruacyjnych wśród zewnętrznych testerek wybranych spośród kilkuset ankiet.

luty 2024

Jesteśmy tutaj 🙂 Co dalej? Jeszcze nie wiem.

Shopping Cart
Scroll to Top